یونسكو جنجال سیاسی علیه اهدای جایزه ای علمی را بررسی می كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می رود كه سازمان آموزشی علمی فرهنگی ملل متحد (یونسكو) در نشست روز دوشنبه خود، موضوع 'جایزه بین المللی و 3 میلیون دلاری اوبیانگ انگوئما امباسوگو برای پژوهش در علوم زیستی' را بررسی كند.

یونسكو این جایزه را در سال 2008 تایید كرده بود. با این حال، اعتراض برخی از كشورهای جهان به این جایزه، ارایه آن را تاكنون به تعویق انداخته است.

بسیاری این پرسش را مطرح كرده اند كه چگونه ممكن است 'تئودورو اوبیانگ انگوئما' چنین جایزه ای را اهدا كند؛ در حالی كه بسیاری از شهروندان كشورش بدون برق و حتی آب آشامیدنی زندگی می كنند؟

سازمان موسوم به 'ابتكار دادگستری جامعه باز' یكی از منتقدان تصویب این جایزه است. این سازمان معتقد است كه 'اوبیانگ' با اهدای چنین جایزه ای تلاش می كند تصویر حكومت خود را پاك كند.

با این حال به نظر می رسد اوبیانگ از پشتیبانی كشورهای آفریقایی برخوردار باشد. كشورهای آفریقایی با 14 كرسی، بزرگترین جناح را در هیات اجرایی سازمان یونسكو تشكیل می دهند. كشورهای غربی تنها 9 كرسی این هیات را در اختیار دارند.

اوبیانگ در نشست سال گذشته هیات اجرایی یونسكو، مخالفت با اهدای این جایزه را به مقابله كشورهای توسعه یافته با گروه 77 مربوط دانسته بود. گروه 77، فراكسیون كشورهای در حال توسعه در سازمان ملل متحد است.

تئودورو اوبیانگ انگوئما امباسوگو از سال 1979 میلادی تاكنون ریاست جمهوری گینه استوایی را در اختیار داشته است.

مترجمام**9163** 1506





:: برچسب‌ها: واشنگتن , ابرها , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: